Історія (не)одного джаз-клубу. Preservation Hall

13.01.2021

Про що говорять і мовчать стіни Preservation Hall

Історія одного з найвідоміших джазових клубів Нового Орлеану, Preservation Hall, бере свій початок у 1950-х роках. Так само, як і 32 Jazz Club, Preservation Hall починав свій шлях як невелика картинна галерея Associated Artists на вулиці Святого Петра 726 у Французькому кварталі Нового Орлеана.

Власник Ларрі Боренштейн після відкриття галереї почав усвідомлювати, що це значно обмежило його можливість відвідувати місцеві джазові концерти. Тому він став запрошувати музикантів на «джем сесії» до своєї галереї. На цих сесіях виступали живі легенди джазу Нового Орлеану — Джордж Льюїс, Панч Міллер, Світ Эмма Барретт, Біллі та Де Де Пірс, Брати Хамфрі та десятки інших. Невдовзі сесії Боренштейна набули резонансу. Музичні ентузіасти мріяли потрапити до галереї, в тому числі молода пара з Пенсільванії, Аллан та Сандра Жаффе. Вони були захоплені побаченим та почутим — музикою, що була абсолютним відголоском минулої епохи джазу та не піддавалася спокусам сучасних мотивів ні на мить. Більшість музикантів були сучасниками Бадді Болдена та інших ранніх джазових практиків. Жаффи знали, що зустрілися з чимось особливим і переїхали до Нового Орлеану назавжди.

Незабаром джеми стали настільки популярними, що Боренштейну доведося перенести галерею до сусідньої будівлі, а на старому місці створити повноцінний джаз-клуб Preservation Hall, керівництво якого було передано до рук Алана Жаффе. У 1963 Алан навіть організував джазовий оркестр “Preservation Hall” для низки виступів на Середньому Заході. Після смерті Аллана Жаффе в 1987 році клуб та оркестр Preservation Hall працює під керівництвом другого сина Жаффе, Бенджаміна.