Еволюція Річі Блекмора в 12 піснях

14.04.2020

Батько геві-металу, гуру рок-балад і амбасадор колісної ліри

Річі Блекмор взяв у руки гітару в одинадцять років і відтоді, здається, вже її не відпускав. З роками його визнають одним із найкращих рок-гітаристів усіх часів. Найбільшу славу Блекмор здобув у гурті Deep Purple, але не менш відомими та гідними уваги є й інші його проекти – хардовий Rainbow і фольклорний Blackmore`s Night.

У гітарній майстерності для Блекмора немає нічого неможливого. Він вміє витискати зі струн як качовий драйв, так і зворушливу красу. А чіпкі та яскраві ріфи гітариста закарбувалися в пам’яті не одного покоління слухачів і послідовників. Щоправда, зараз музикант відійшов від класичного року і грає здебільшого на народних інструментах.

На 75-річчя Річі Блекмора спостерігаємо, як змінювалася та вдосконалювалася його манера гри.

 

The Outlaws – Shake With Me (1964)

У майбутньому культовий гітарист починав у цьому британському рок-н-рольному гурті. Музичний критик Джон Піл назвав Shake With Me першою в історії піснею в жанрі геві-метал. Чому? Уважно вслухайтеся в соло Блекмора…

 

Deep Purple – And The Address (1968)

Коли Блекмор приєднався до Deep Purple, гурт замислювався як продюсерський проект. Спершу він повинен був називатися Roundabout («Карусель»), а музиканти у складі мали змінюватися регулярно (спойлер: так і сталося).

Інструменталка And The Address відкриває дебютний альбом музикантів, Shades Of Deep Purple. Блекмор написав її разом із Джоном Лордом, який був головним композитором Deep Purple. Тут гітарист переважно дублює партії клавішника, але в соляку вже демонструє власний інструментальний почерк.

 

Deep Purple – Speed King (1970)

Із новим вокалістом Яном Гіланом та басистом Роджером Гловером у складі Deep Purple справедливо вирішили, що можуть звучати важче.

Speed King – перший трек альбому Deep Purple In Rock, що вважається одним із передвісників хард-року та геві-металу. Блекмор відкриває пісню брудним соло, а наприкінці перекидується інструментальними репліками із Лордом. Гітарист зізнавався, що в той час не особливо заморочувався мелодизмом, намагаючись грати «якомога швидше та гучніше».

 

Deep Purple – Smoke On The Water (1973)

Цей матеріал був би не повним без легендарного ріфу Блекмора зі Smoke On The Water. Він складається лише з чотирьох нот, а в його основі лежить блюзовий мотив. Ну а шедевральне соло гітариста наприкінці завчили до дір чимало його послідовників.

У Smoke On The Water йдеться про пожежу в казино швейцарського міста Монтре, в одному з приміщень якого Deep Purple працювали над Machine Head – напевно, своїм найкращим альбомом.

 

Deep Purple – Soldier Of Fortune (1974)

Яна Гіллана в якості вокаліста Deep Purple змінив Девід Кавердейл, а сам гурт пом’якшив звучання на користь ритм-н-блюзу та фанку.

В пісні Soldier Of Fortune Блекмор доводить, що вміє грати не лише жорстко, а й красиво. На початку чутно акустичний лейтмотив, який поступово переходить в електрогітару. Не випадково Soldier Of Fortune вважається найкращим повільняком «Глибоко фіолетових».

 

Ritchie Blackmore`s Rainbow – Man On The Silver Mountain (1975)

Після творчих розбіжностей із Deep Purple Блекмор планував запустити сольну кар’єру. В якості сесійних музикантів він запросив до співпраці гурт Elf, голосом якого був Ронні Джеймс Діо (в майбутньому замінить Оззі Осборна в Black Sabbath). Проект назвали Ritchie Blackmore`s Rainbow. Втім, вже на наступному альбомі з попереднього складу в ньому залишаться лише сам Блекмор і Діо.

Man On The Silver Mountain – найбільший хіт студійника. У ньому Блекмор грайливо перебирає струни, а Діо співає про «Бога, за яким усі плачуть». Після смерті вокаліста в 2010-му на його надгробку напишуть: «Ронні Джеймс Діо, чоловік на срібній горі».

 

Rainbow – All Night Long (1979)

Наприкінці 70-х Блекмор запросив до Rainbow вокаліста Грехема Боннета (до цього співав у глем-рок-гуртах) і свого давнього друга та колегу з Deep Purple, басиста Роджера Гловера. Останній спродюсував новий альбом гурту – Down To Earth.

З першої ж його пісні, All Night Long, стає зрозуміло, що Блекмор та музиканти вирішили рухатися в бік форматного поп-року. І хоч ритми в творчості Rainbow стали значно простішими, але інструментальний талант гітарист не пропив.

 

Rainbow – I Surrender (1981)

Під час роботи над альбомом Difficult To Cure Боннета замінив Джо Лінн Тернер. Хіт I Surrender для Rainbow написав Расс Баллард, який також співпрацював із Карлосом Сантаною, Роджером Долтрі із The Who, ABBA і не тільки. Хто б міг подумати, що у 80-х трушний рокер Блекмор підсяде на радійний рок у дусі Foreigners і почне писати музику з розрахунком на потрапляння в хіт-паради?

Здається, в I Surrender гітарист прокидається лише в соло наприкінці. Тим не менше, у цій пісні він знову демонструє талант вигадувати чіпкі ріфи. З роками цей програш Блекмора позичатимуть та переінакшуватимуть для своїх пісень все нові й нові поп-виконавці…

 

Deep Purple – Perfect Strangers (1984)

У середині 80-х  Deep Purple несподівано зібралися в золотому складі. Першим результатом цього реюніону став альбом Perfect Strangers та однойменна пісня з нього.

Тут Блекмор грає в статусі музиканта, який всім вже все довів – спокійно, виважено, але напористо. Парадокс: у Perfect Strangers взагалі немає гітарних соло, хоча сам гітарист називає композицію улюбленою в репертуарі Deep Purple.

 

Rainbow – Hall Of The Mountain King (1995)

До Rainbow Блекмор повернувся в альбомі Stranger In Us All. Новий склад гурту він зібрав із молодих і маловідомих музикантів. Вокаліста Дугласа Вайта він відібрав на прослуховуванні.

У той час музикант зацікавився фольклорною та класичною музикою. У Hall Of The Mountain King він відтворює на гітарі мотив із твору «У печері гірського короля» норвезького композитора Едварда Гріга.

Текст до пісні написала фотомодель і співачка Кендіс Найт. Дівчина була давньою фанаткою Блекмора, а в 90-х стала його дружиною. З нею ж музикант пов’яже всю свою подальшу кар’єру.

 

Blackmore`s Night – Shadow Of The Moon (1997)

Разом Блекмор і Найт почали писати музику за мотивами середньовічного фольклору, що виходила за рамки Rainbow. Відтак, подружжя створило новий дует.

Shadow Of The Moon стала візитівкою Blackmore`s Night і зараз часто звучить у фільмах і серіалах. У пісні Блекмор відклав улюблену електрогітару вбік і на довгі роки засів за акустичні струнні інструменти.

 

Blackmore`s Night – We Wish You A Merry Christmas (2006)

Blackmore`s Night продовжують випускати нові пісні та альбоми, але відмінності між ними годі й шукати. Наприклад, у 2006-му музиканти презентували цілий реліз із переспівами різдвяних пісень.

За роки Блекмор прокачав своє володіння народними інструментами. У популярній We Wish You A Merry Christmas він грає на харді гарді, відомому в наших широтах як колісна ліра.

Фото: facebook.com/ritchieblackmore

Слухайте найкращу рок-музику в ефірі ofr.fm на каналі ROCK. Зараз наше онлайн-радіо як ніколи потребує вашої фінансової підтримки! Зробити це можна тут