Еволюція Енніо Морріконе у 8 піснях

07.07.2020

Вестерни, футбольний гімн, авангардний джаз та інше

Вчора, на 91-му році життя, від нас пішов Енніо Морріконе. Цей італієць був одним із найвидатніших кінокомпозиторів світу, хоча писати саундтреки ніколи й не збирався. Починав у джаз-бенді, допомагав із музикою маловідомим поп-артистам. Але наприкінці 60-х натрапив на «бандитів із великої дороги»…

Найбільше Морріконе писав для вестернів, але й вони – лише частина доробку композитора серед близько 400 творів для великого екрану та телебачення. Та й саундтреками він не обмежувався, в чому ви переконаєтеся нижче.

Музика Морріконе межує між традиційним та незвичним. Його твори дивним чином поєднують пафос і меланхолію, красу та напруженість, оркестровий масштаб та інструментальну екзотику. Чимало з них пережили стрічки, для яких писалися, і пішли в маси як самодостатні шедеври.

На згадку про легенду кіномузики пояснюємо, за що йому повинні дякувати меломани та кіномани багатьох поколінь.

The Good, the Bad and The Ugly (1966)

Cпівпраця із італійським режисером «спагеті-вестернів» Серджіо Леоне змінила долю молодого композитора. Записати епічний саундтрек із оркестром Морріконе не дозволив бюджет, тому довелося увімкнути фантазію.

У головній темі з фільму можна почути чимало незвичних звуків: ковбойський свист, револьверні постріли і навіть завивання койота.

 

The Group — Gruppo di Improvvisazione Nuova Consonanza (1966)

У ранні роки Морріконе вистачало часу на експерименти. У 60-х він долучився до The Group — колективу італійських композиторів, які виконували авангардний джаз. Музикант не лише писав у ньому музику, а й грав на трубі та флейті.

The Group проіснувала до 1980-го. За цей час музиканти випустили сім студійних альбомів.

 

Demis Roussos – I Like The World (1970)

До того, як здобути славу кінокомпозитора, Морріконе намагався писати для європейських поп-співаків. Піснею I Like The World він допоміг запустити сольну кар’єру Демісу Руссосу, колишньому вокалісту грецького прогресив-рок-гурту Aphrodite`s Child.

 

Chi Mai (1971)

Ця культова тема Морріконе вперше прозвучала у маловідомому польському фільму Maddalena. Але по-справжньому стала відомою за десять років – як саундтрек до трилеру «Професіонал» із Жаном-Полем Бельмондо в головній ролі.

У Chi Mai клавіші та скрипки перегукуються в тужливому діалозі, а барабанна збивка додає до нього драматизму.

 

El Mundial (1978)

На хвилі успіху Морріконе погодився написати гімн до світового футбольного чемпіонату FIFA в Аргентині. Композитор не зрадив своїй любові до красивих та екзотичних інструментів, прикрасивши їх рухливими диско-ритмами.

 

The Thing (1982)

У 80-х на талановитого композитора передбачувано поклав око Голівуд. Завоювання Америки Морріконе розпочав із незвичного для себе жанру – фантастичного горору «Щось» від Джона Карпентера.

Фіромового симфонічного почерку композитора в цьому саундтреці годі й шукати. Зате у The Thing Морріконе довів, що в курсі останніх музичних трендів. Гнітючі синтезатори, тривожний бас і грузка монотонна мелодія – тут є все, що потрібно було для еталонного жахливчика у ті часи.

 

Once Upon A Time In America (1984)

Нова довгоочікувана зустріч Морріконе та Леоне. Композитор написав саундтрек для фільму про єврейських гангстерів у Нью-Йорку з Робертом Де Ніро в головній ролі. Тут він знову проявив унікальний талант вводити, здавалося б, абсолютно недоречні інструменти в правильний контекст.

Лейтмотивом головної теми з «Одного разу в Америці» стала флейта Пана – давньогрецький духовий інструмент із бамбукових дощечок.

 

The Hateful Eight (2015)

Квентін Тарантіно – давній фанат Морріконе. Культовий режисер часто використовував пісні композитора у попередніх стрічках. Аж ось для «Мерзенної вісімки» метр кіномузики погодився написати оригінальний саундтрек.

У цій роботі Морріконе вперше за багато років повернувся до вестернів. Все на своїх місцях, тільки замість меланхолії та свисту вітру у вухах – духовий сумбур і лиховісні передчуття.

За саундтрек до «Мерзенної вісімки» Енніо Морріконе нарешті отримав «Оскар» — вперше за п’ятдесятирічну кар’єру.

Фото: facebook.com/maestroenniomorricone

Зараз наше онлайн-радіо як ніколи потребує вашої фінансової підтримки! Зробити це можна тут