7 причин піти на концерт The Necks у Києві від Жеоффа Даєра

31.10.2017

Англійський письменник і публіцист у своїй колонці для The New York Times розповів, чому вважає The Necks “найкращим тріо на Землі”. Ми зібрали 7 причин з його тексту, чому варто послухати гурт наживо.

9 грудня The Necks зіграють на Воздвиженській 32 у клубі 32JazzClub. Квитки та подробиці події.

9 грудня The Necks зіграють на Воздвиженській 32 у клубі 32JazzClub. 

Квитки та подробиці події

 

Жеофф Даєр – автор чотирьох романів, семи публіцистичних книг і безлічі статей (його твори перекладені на 24 мови), письменник року за версією журналу GQ. Спеціально для The New York Times він написав статтю про австралійське тріо The Necks, яке грає разом із Ніком Кейвом, Браяном Ено, Еваном Паркером, Swans та іншими ідолами музичного світу.  

Австралійці The Necks – це майстри імпровізації. Їхні концерти завжди ексклюзивні – вони імпровізують тут і зараз, у цьому місці і для цієї публіки. Саме тому ці музиканти здобули світову славу. 2017 року The Necks відіграли австралійський тур з Nick Cave and the Bad Seeds, випустили свій 19-й альбом «Unfold», відбули гастролі в США та відкатали 3 тури по Європі.

the_necks 3
Chris Abrahams – фортепіано, орган хамонда Lloyd Swanton – контрабас Tony Buck – барабани

Ділимося з вами думками Жеоффа Даєра про тріо, яке зіграє на Воздвиженській 32 у рамках фестивалю JAZZBEZ 2017. Організатор події — Old Fashioned Radio.

Що, в кінці кінців, може бути більш джазовим, ніж фортепіано, бас та барабани? Тріо настільки прагне ідеалу імпровізації, що жодна їх композиція не може бути завершеною до кінця.

Коли вони давали концерт “Піаніно, Бас, Барабани” у підвалі клубу в Сіднеї 25 вересня 1996 року, вони точно знали, що збираються робити і водночас не знали. Вони, як завжди, не мали жодного уявлення про те, що станеться на сцені, але точно знали, що вони продовжать грати, навіть якщо ніхто не попаде у першу ноту. Вільний джаз! Колективна імпровізація! Спонтанна композиція!

The Necks замикає вас всередині музики, робить частиною її підйому, можливого падіння і остаточного зникнення.

The Necks не імпровізують із існуючих мелодій, вони створюють композиції з нуля. Тепер, на їхньому 30-му році існування, вони можуть спиратися на свою власну історію у імпровізаціях так, як джазові музиканти спираються на історію жанру, на те, що було зроблено колись іншими.

Ідея в класичній джазовій музиці полягає не в копіюванні чи наслідуванні, а в тому, щоб відрізняти себе, створювати свою індивідуальність, посилаючись на те, що було раніше. The Necks можуть робити свої версії для імпровізації з минулих (повністю імпровізованих) виступів. Іншими словами, вони імпровізують свою власну історію.

Їх кар’єрний шлях видно у кожному творі, і кожен шматочок є концентрацією цього шляху. Але його фундамент повинен нескінченно відновлюватися, інакше все буде зруйновано або перетвориться в кліше.

Для багатьох артистів єдиний спосіб гарантувати чудовий концерт кожен раз – це проводити і проводити репетиції, щоб все вийшло. The Necks не завжди роблять репетиції; вони не замкнені в моногамні музичні відносини. Вони зустрічаються, грають концерти, їздять у тури та записуються, але у кожного учасника групи є інші проекти та колективи.